Wednesday 14 September 2011

Budinca de carofi Barbie.

Odata cu venirea Toamnei, trebuie sa te concentrezi pe numarat de boboci, shi sa pui la pastrare excesele din vacanta pentru sezonul urmator. E timpul sa gandesti mult mai atent lista de pietzing alimentar, cu efecte benefice atat pentru snatatea organismului cat si a portofelului.

Cum poti face asta? Incepe prin a stabili in amanunt ce vrei sa manainci astazi. Listeaza toate ingrediantele necesare cu gramajele corespunzatoare. Apoi vezi care din component pot fi substituite, reduse, sau chiar eliminate(!!!). Gandeste-te la inlocuitori pentru alimentele cu un continut ridicat de grasime, zahar, sare sau calorii. Sau limiteaza la minimum posibil cantitatea acestora. Vei cheltui mai putin sit e vei simti mult mai in forma.

Ideea este de a modera shi echilibra dieta zilnica, shi nu de a elimina nutrientii atati de utili organismului sau aromele delicate ale “fructului oprit”. Incearca urmatoarele echivalente, si nu uita sa aduci propriul tau aport, (shi s ail publici in comentarii):
Pentru calorii: Mananca la cina o jumatate din prajiturica glazurata cu ciocolata si nuca. Consuma o parte din caloriile economisite astfel intr-o salata de fructe, sau un suc fresh. (Strategia: Micsoreaza cantitatea)

Pentru grasimi: Pregateste o portie de cartofi copti cu un topping de salsa in loc de eternii (dar buni!!!) cartofi prajiti. Poti sa iti montezi pentru mai tarziu un platou cu ceva rontaitori, branzica shi mezeluri. (Strategia: Substitue cu un alt aliment, consumat ceva mai tarziu).

Tot pentru cgrasimi: Opteaza pentru piept de pui la grill in locul puiului pane (bun prieten cu uleiul). (Strategia: Substitue cu un alt aliment mai sanatos)


Pentru zahar: Bea doar o cutie suc carbonatat in loc de doua. Consuma o parte din cantitatea de glucide astfel economisite sub forma de preparate din fulgi de ovaz. (Strategia: Micsoreaza frecventa consumului)

Eu astazi mi-am propus sa prepa pentru cina o budinca de cartofi. Iata ce a iesit:


Iti voi prezenta lista de ingrediente in trei variante (pentru doua portii):

Ingrediente:

Ce trebuia sa fie                                                                         
500 g cartofi                                                                                                
30 g unt sau margarina                                                
50 g ou                                                                                                                   
60 g sunca                                                                                                      
200 ml lapte                                                                                                  
50 g cascaval                                              
sare                                                               
                                                                       
 
Ce a iesit    


500 g cartofi
30 g unt vegetal benecol  
100g ou (adica doua oua)
100 g sunca
200 ml lapte
50 g mozzarella
O lingura de Ketchup Heintz
1 picatura sos Naga Jolokia
1 lingura Crème Fraich 30%
1 ceapa rosie de marime medie
2 catei de usturoi
125 ml vin alb
15 ml ulei de masline extravirgin
Piper, coreandru, enibahar
100 g ciuperci champignion
40 g rosii-uscate-la-soare

Cum s-ar fi putut adapta

400 g cartofi
20 g unt vegetal benecol
50 g ou
80 g parizer
200 ml lapte
Ce ar fi trebuit sa prepar:

Cartofii in coaja se pun la fiert in apa clocotita cu sare, se curata fierbinti si se zdobesc cu furculita. Se amesteca cu laptele si margarina, obtinandu-se un piure pufos. Se adauga galbenusul si sunca sau parizerul taiate bucatele, apoi se inglobeaza si albusul batit spuma. Compozitia se toarna intr-o forma unsa tapetata cu pesmet, se unge cu putin ou si se introduce la cuptorul incins sa se rumeneasca. Se serveste imediat.

Ce a iesit:
Am pus cartofii in coaja la fiert in apa clocotita cu sare. Intre timp am aromatizat in wokul mic uleiul de masline cu un catel de usturui. Am vcalit apoi o ceapa rosie toccata marunt, am adaugat cateva ciupercutze champignion taiate felii, am aromat cu un praf de piper, coriander si enibahar proaspat mojarate, shi cand mi-a venit bine am stins cu o jumatate de pahar de vin alb, usor acidulat (Pearly Bay produs in Africa de Sud) si am lasat sa scada la foc mic.

Cand (dupa mult prea multa vreme) cartofii au fost fierti, i-am curatat de coaja, i-am pasat si i-am amestecat cu un catel de usturoi tocat cat de marunt m-am priceput. Am adaugat untul vegetal, laptele si un galbenus de ou.  Am amestecat totul cu un mixer de mana pana am obtinut o pasta omogena. Am inglobat apoi albusul batut spuma.

An uns apoi cu unt vegetal un platou ceramic termorezistent, am tapetat cu pesmet si am turnat sosul intr-un strat cat sa acopere bine platoul. Am turnat peste crema de cartofi, am ornate cu cateva rosii-uscate-la-soare shi am dat totul la cuptorul incons la 180 grade. Am lasat sa inceapa sa se rumeneasca, si am adaugat un strat de mozzarella rasa. Am redus temperature cuptorului la 150 grade si am reintrodus la cuptor pentru 7 minute, dupa care am adaugat un topping din ou, o lingura de smantana, ketchup Heintz si nu mai mult de o picatura sos de ardei iute Naga Jolokia.

Rezultatu a fost peste asteptari. Am obtinut un preparat intradevar echilibrat. Shi cum iarasi am scapat o picatura mai mare de Naga Jolokia, s-a cerut shi ceva mai mult Cabernet-Syrah J.P. Chenet (ca de asta a fost la indemana) ca sa domoleasca capsaicinul. Ca doar se shtie ca nu este solubil in apa!!!. Am botezat-o “BUDINCA BARBIE”, pentru culoarea roz a topingului (In poza, nu se vede bine din cauza luminii, dar chiar a iesit o culoare roz-Barbie).

Sa fii sanatos.

No comments:

Post a Comment