Friday 2 November 2012

Supa crema de dovleac cu ciuperci de padure

Cum va spuneam, zilele astea mi-am propus sa gatesc o supa de dovleac. M-am pregatit din vreme, adica mi-am luat un dovleac de Halloween, si am inceput sa scormon bibliografie. Nu a fost greu deloc, ca parca a plouat cu retete cu dovleac.

 

Pana la urma eu l-am pregatit cam asha:

1. Ca de obicei, m-am asigurat ca am tot ce-mi trebuie la indemana, adica:

de la supermarket (pentru 4-6 portii):

un dovleac (cca 1.5kg)
sare (neaparat de mare) si piper negru (neaparat proaspat macinat)
o capatana de usturoi
o legatura mare de rosmarin proaspat
3 linguri de ulei de masline
1 ceapa, curatata si tocata
1 lingurita de nucsoara rasa (bine ar fi fost sa fie "proaspat rasa", dar nu am avut)
30 g de parmesan dat pe razatosare
800 ml supa de pui (din cubulete)
100 ml de smantana (creme fraiche, 32 % grasime)
15 g unt

de pe unde le-am ascuns:

blenderul,
o oala (sau o cratita mare), cu capac pentru fiert supa.
tava de cuptor pentru copt dovleacul
o tigaie medie pentru sotat ciupercile
o tava pentru copt semintele de dovleac
un castron suficient de mare in care sa scot pulpa de dovleac coapta.

2. Reglez cuptorul la 190*C/gas 5.

3.  Tai dovleacul in doua jumatati, pe "ecuator".

4. Scot semintele intr-un vas cu apa si le pun deoparte. Putin mai tarziu o sa le curat si o se le pun in cuptor la copt.

5. Cu un cutit crestez interiorul dovleacului, cu atentie, cat mai adanc, fara insa sa sparg coaja.

6. Tai capatana de usturoi, pe ecuator, in doua jumatati.

7. Frec interiorul ficarei jumatati de dovleacului cu cate o jumatate de capatana de usturoiu.

8. Asezonez cu sare si piper.

9. Pun in interiorul jumatatilor de dovleac crengute de rozmarin si cate una din jumatatile de capatana de usturoi.

10. Stropesc uniform cu putin ulei de masline. Ung bine cu ulei atat crengutele de rozmarin cit si usturoiul. Le va proteja in timpul coacerii sa nu se arda.



11. Scot semintele de dovleac si le usuc cu servete de hartie.

12. Pun semintele intr-o tava si le asezonez cu sare de mare grunjoasa.

13. Pun in cuptorul incins la 190*C, pe o tava cele doua jumatati de dovleac. Adaug si tava cu seminte pe raftul de sus al cuptorului.

14. Las la copt cca. 45 - 50 min, sau pana dovleacul s-a inmuiat.

15. Intre timp curat ciupercile, si le pun deoparte.

16. Curat si toc ceapa.

17. Tai cu "peelerul" (sau cu o mandolina, daca am) cateva fasii subtiri de parmezan, si le pun deoparte pentru servit. ATENTIE: fasiile de parmezan trebuiesc manevrate cu grija, fiind extrem de fragile.

18. Rad fin cca 30g de parmezan.

19. Cand dovleacul s-a copt, il scot din cuptor si il las sa se raceasca, astfel incat sa poata fi manipulat.

20. Indepartez crengutele de rozmarin, si pun deoparte usturoiul.

21. Scot cu o lingura pulpa de dovleac intr-un castron suficient de mare (daca dovleacul este bine copt, trebuie sa fie moale, incat sa poata fi scoasa foarte usor).

22. Intr-o cratita mare, sau o oala pun la incins 1 lingura de ulei de masline.

23. Adaug ceapa tocata si o gatesc timp de 5-6 minute, amestecand continuu ca sa nu se arda, pana cand ceapa se inmoaie si devine translucida (nu aurie!!!, NU MARONIE!!!!,).

24. Scot cateii de usturoi din usturoiul copt,  ii adaug in oala si continui sa sotez 1 - 2 minute.

25. Asezonez cu nucsoara rasa.

26. Adaug pulpa de dovleac.

27. Adaug parmezanu ras fin si amestec bime.

28. Torn supa fierbinte, dau in clocot si reduc apoi flacra si las sa se gateasca la foc mic 10-12 minute.

29. Adaug smantana, amestec, si gatesc in continuare inca 1 minut.

30.  Transfer supa in blender (in cateva transe) si amestec bine, piana cand se obtine un amestec omogen. Adaug putin unt, si continui sa amestec pana cand se obtine o textura catifelata.

31. Torn supa intr-o oala curata si pun inapoi, pe foc mic, si las sa ajunga incet la fierbere .

32. Separat, intr-o tigaie, incing o lingura de ulei de masline.

33. Adaug ciupercile si le las sa se gateasca la foc iute pana cand s-au inmuiat si au scapat de continutul de apa.

34. Plasez ciupercile calite in mijlocul unei farfurii pentru supa.

35. Decorez deasupra cu fasii de parmezan.

36. Torn cu grija, impejurul movilitei de ciuperci supa de dovleac.

37. O servesc fierbinte, alaturi de piper alb, pentru asezonare.



SA FITI SANATOSI.



No comments:

Post a Comment